OFERTA NA ROK SZKOLNY 2025/2026

OFERTA NA ROK SZKOLNY 2025/2026 

Działania na terenie przedszkoli

Działania skierowane do nauczycieli:

  • Obserwacje indywidualne i grupowe. Konsultacje z nauczycielami. K. Wanot, A. Lisiecka, M. Paluszewska, D. Spora, A. Skórzańska-Kieloch, E. Kuśka

Działania skierowane do dzieci:

  • Przesiewowe badania słuchu dla dzieci 5-6 lat z wykorzystaniem Platformy Badania Zmysłów Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie. E. Kuśka

Działania na terenie poradni:

Działania skierowane dla rodziców:

  • Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska, G. Stalska, A. Miklewska, K. Wanot
  • Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, Śnieg, M. Kulczyk
  • Grupa wsparcia dla rodziców i opiekunów osób z niepełnosprawnościami A. Miklewska, N. Michalik
  • Terapia rodzin, G. Stalska, G. Zatorska,
  • Mediacje rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, M. Paluszewska

Działania skierowane do nauczycieli:

  • Grupa wsparcia dla nauczycieli przedszkoli – Wanot, A. Skórzańska – Kieloch, A. Lisiecka, M. Paluszewska
  • Grupa wsparcia dla logopedów – E. Kuśka

Działania skierowane do uczniów:

  • Diagnoza i terapia psychologiczna – psycholodzy PPP,
  • Diagnoza i terapia pedagogiczna – pedagodzy PPP,
  • Diagnoza i terapia logopedyczna – logopedzi PPP,
  • Diagnoza integracji sensorycznej – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę tutejszej poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – K . Wanot, A. Miklewska
  • Badania przesiewowe słuchu dla dzieci przedszkolnych – E. Kuśka
  • Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow dla dzieci przedszkolnych – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
  • Diagnoza i terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu dla dzieci przedszkolnych – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
  • Metoda Dobrego Startu – zajęcia grupowe wspierające osiągnięcie gotowości szkolnej dla uczniów zerówki – K.Wanot, A. Skórzańska-Kieloch
  • Iskierki – zajęcia grupowe dla dzieci 4-6-letnich z rodzicami w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – K. Wanot, A. Skórzańska-Kieloch
  • Słowiki – zajęcia grupowe dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem – A. Lisiecka
  • Trening umiejętności społecznych „Supertus”- zajęcia grupowe dla dzieci  w wieku przedszkolnym z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym – D. Spora, A. Lisiecka
  • Rybki – zajęcia grupowe dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem 4-5 letnich, M. Paluszewska
  • Wesołe Paluszki – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rozwijające kreatywność dla dzieci 4-5 letnich M. Paluszewska
  • LogoSI – logopedyczne dla dzieci logopedycznych – A. Skórzańska-Kieloch, K. Wanot

Kwalifikacja dzieci do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się JEDYNIE na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.

Działania na terenie szkół

Działania skierowane dla rodziców:

  • Dziecko w sytuacji kryzysu – prelekcja dla rodziców uczniów szkół podstawowych – A. Śnieg, M. Kulczyk
  • Przeciwdziałanie zaburzeniom psychicznym dzieci i młodzieży – prelekcja, M. Cygan
  • Jak przetrwać z nastolatkiem -prelekcja dla rodziców uczniów klas VI – VIII, Śnieg, M. Kulczyk
  • Rodzicu, pomóż dziecku w wyborze szkoły i zawodu dla dziecka – prelekcja dla rodziców uczniów klasy VIII, M. Kulczyk
  • Czy to już uzależnienie– szkolenie dla rodziców nt. e- uzależnień, A. Kowalska, G. Stalska

Działania skierowane dla nauczycieli:

  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle przepisów prawnych. M. Cygan
  • Przeciwdziałanie zaburzeniom psychicznym dzieci i młodzieży – M. Cygan
  • Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne i inna dokumentacja na rzecz dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. M. Cygan
  • Praca z dzieckiem z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego, K. Muszik,
  • Wspomaganie placówek: diagnoza potrzeb szkoleniowych i rozwojowych w placówkach W. Grzanka

Działania skierowane dla uczniów:

  • Stres- jak go okiełznać ? – warsztaty dla uczniów VII – VIII SP, B. Frankowska, K. Muszik
  • Razem – warsztaty integracyjne dla uczniów klas I-III SP, G. Stalska, A. Kowalska
  • I feel you – empatyzujemy! warsztaty dla uczniów klas VIII szkoły podstawowej, uczniów szkoły ponadpodstawowej- zajęcia służące odbudowaniu więzi rówieśniczych oraz budowaniu relacji społecznych, G. Stalska, A. Kowalska
  • Moje miejsce – zajęcia warsztatowe dla podopiecznych DPS Pielgrzymowice skierowane na lepsze poznanie siebie, budowanie poczucie własnej wartości, reintegracja po okresie izolacji N. Michalik, A. Miklewska
  • Przesiewowe badania słuchu dla uczniów szkoły podstawowej kl. I-III K. Muszik,

Działania na terenie poradni:

Działania skierowane dla rodziców:

  • Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska, G. Stalska, A.Miklewska, K.Wanot
  • Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, A. Śnieg, M. Kulczyk
  • Grupa wsparcia dla rodziców i opiekunów osób z niepełnosprawnościami A. Miklewska, N. Michalik,
  • Terapia rodzin, G. Stalska, G. Zatorska,
  • Mediacje rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, M. Paluszewska

Działania skierowane do nauczycieli:

  • Grupa Balinta– grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych –cykliczne spotkania, B. Frankowska, K. Muszik
  • Sieć szkolnych doradców zawodowych i pedagogów szkolnych pełniących rolę doradców zawodowych – cykliczne spotkania, M. Kulczyk, K. Matusiak, W. Zawisza-Grzanka
  • Sieć nauczycieli współorganizujących kształcenie „Asy z klasą” W. Zawisza-Grzanka
  • Sieć nauczycieli na drodze awansu zawodowego „Drabina Belfra” W. Zawisza-Grzanka
  • Sieć logopedów W. Zawisza-Grzanka, E. Kuśka

Działania skierowane do uczniów:

  • Diagnoza psychologiczna – psycholodzy PPP
  • Diagnoza pedagogiczna – pedagodzy PPP
  • Diagnoza logopedyczna – logopedzi PPP
  • Diagnoza integracji sensorycznej – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – K. Wanot
  • Badania przesiewowe słuchu – K. Muszik,
  • Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow; terapia, diagnoza i terapia wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej K. Muszik,
  • Indywidualna terapia pedagogiczna dla dzieci z trudnościami szkolnymi –pedagodzy PPP,
  • Indywidualna terapia psychologiczna- terapia indywidualna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i zachowania, problemami psychosomatycznymi, trudnościami adaptacyjnymi i in., psycholodzy PPP,
  • Indywidualna terapia logopedyczna, W. Kloc, I. Sikorski,
  • Diagnoza i Terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej, K. Muszik,
  • Indywidualne porady i diagnozy zawodoznawcze dla uczniów i ich rodziców z zakresu preorientacji zawodowej, M. Kulczyk,  W. Zawisza-Grzanka
  • Pełna kontrola- zajęcia terapeutyczne dla dzieci klas I- III z ADHD oraz ich rodziców, K. Chrąściel, N. Michalik
  • Akademia uczuć – grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi,  kl IV-VIII A. Kowalska, A. Śnieg
  • Uczuciometr – zajęcia warsztatowe dla uczniów klas I-III, A. Kowalska, A. Śnieg
  • Na żółto i na niebiesko – zajęcia terapeutyczne dla dzieci zahamowanych, nieśmiałych uczniowie klas 1-3, G. Zatorska, G. Łebecka
  • Literkowo- zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów klas II- III i IV-VI z grupy ryzyka dysleksji ( 2 grupy), K. Muszik
  • Lubię siebie, szanuję innych – zajęcia kształtujące pozytywną samoocenę kl. I-IV, M. Kulczyk, A. Śnieg
  • Terapia ręki – kl. I-III, N. Michalik, K. Chrąściel
  • Zajęcia dla uczniów z trudnościami w koncentracji uwagi w klasach V-VIII – D. Spora, M. Ostrowska
  • Terapia grupowa dla dzieci z trudnościami w nauce pisania – rozwijanie grafomotoryki i spostrzegania wzrokowego dla klas I-III.

Kwalifikacja uczniów do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się JEDYNIE na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.