OFERTA PPP DLA SZKÓŁ NA ROK SZK. 2022-2023

OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PSZCZYNIE NA ROK SZKOLNY 2022/2023

 

Działania na terenie szkół.

Działania skierowane dla rodziców:

  • Dziecko w sytuacji kryzysu – prelekcja dla rodziców uczniów szkół podstawowych – A. Śnieg, M. Kulczyk
  • Przeciwdziałanie zaburzeniom psychicznym dzieci i młodzieży w sytuacji izolacji społecznej- prelekcja, M. Cygan
  • Jak przetrwać z nastolatkiem -prelekcja dla rodziców uczniów klas VI – VIII, Śnieg, M. Kulczyk
  • Rodzicu, pomóż dziecku w wyborze szkoły i zawodu dla dziecka – prelekcja dla rodziców uczniów klasy VIII, M. Kulczyk
  • Czy to już uzależnienie– szkolenie dla rodziców nt. e- uzależnień, A. Kowalska, G. Stalska
  • Dziecko w sieci– prelekcja dla rodziców, B. Frankowska, K. Muszik
  • Radzenie sobie z emocjami. Jak okiełznać złość i wybuchy gniewu dziecka. – psychoedukacja dla rodziców uczniów klas I-III, G. Łebecka
  • Jakie zachowania rodziców wspomagają skuteczną komunikację z dzieckiem? – psychoedukacja dla rodziców uczniów klas I-III, G. Łebecka

Działania skierowane dla nauczycieli:

  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle przepisów prawnych. M. Cygan
  • Przeciwdziałanie zaburzeniom psychicznym dzieci i młodzieży w sytuacji izolacji społecznej– M. Cygan
  • Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne i inna dokumentacja na rzecz dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. M. Cygan
  • FAS- ukryta niepełnosprawność. B. Frankowska, K. Muszik
  • Praca z dzieckiem z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego, K. Muszik, K. Matusiak
  • Zaburzenia depresyjne okresu adolescencji, B. Frankowska, K. Muszik

Działania skierowane dla uczniów:

  • FAS- ukryta niepełnosprawność. Alkohol a ciąża- profilaktyka uzależnień– warsztaty dla uczniów szkoły ponadpodstawowej, B. Frankowska, K. Muszik
  • Spojrzenie w zwierciadło, zajęcia warsztatowe dla uczniów klasy VII-VIII SP rozwijające pozytywny obraz własnej osoby, samoakceptacji i samoświadomość. B. Frankowska, K. Muszik
  • Stres- jak go okiełznać ?- warsztaty dla uczniów VII – VIII SP, B. Frankowska, K. Muszik
  • I feel you– empatyzujemy! warsztaty dla uczniów klas VIII szkoły podstawowej, uczniów szkoły ponadpodstawowej- zajęcia służące odbudowaniu więzi rówieśniczych oraz budowaniu relacji społecznych, G. Stalska, A. Kowalska
  • Znowu razem- warsztaty reintegracyjne dla uczniów klasy III szkoły podstawowej, Stalska, A. Kowalska
  • Odrzucenie rówieśnicze – warsztaty dla uczniów klas IV- VIII – zajęcia służące odbudowujące budowaniu prawidłowych relacji z rówieśnikami i przeciwdziałaniu izolacji społecznej, D. Popielarz, K. Matusiak, G. Zatorska.
  • Lubię siebie, szanuje innych- zajęcia o charakterze integracyjnym rozwijające sferę emocjonalno- społeczną, A. Śnieg, M. Kulczyk
  • Chce mi się- zajęcia służące budowaniu motywacji do nauki, G. Stalska, A. Kowalska
  • Lubię moją klasę– zajęcia reintegracyjne dla uczniów klas I- III, Śnieg, M. Kulczyk
  • Rozwiń skrzydła– zajęcia warsztatowe rozwijające motywacje do nauki- klasy VII VIII, Śnieg, M. Kulczyk
  • Słowa-uczucia – zajęcia psychoprofilaktyczne ze szczególnym uwzględnieniem sfery emocjonalno- społecznej, A. Miklewska, N. Michalik
  • Bawmy się razem- zabawy integracyjne dla uczniów klas I- III SP, A. Miklewska, N. Michalik
  • Moje miejsce – zajęcia warsztatowe dla podopiecznych DPS Pielgrzymowice skierowane na lepsze poznanie siebie, budowanie poczucie własnej wartości, reintegracja po okresie izolacji, A. Miklewska, N. Michalik
  • Jestem dla siebie dobry. Budowanie poczucia własnej wartości. – warsztaty dla uczniów klas IV-VI, G. Łebecka
  • Tylko ten, kto wędruje, odnajduje nowe ścieżki – jak wytyczać i realizować nowe cele. – warsztaty dla uczniów klasy VIII, G. Łebecka
  • Przesiewowe badania słuchu, K. Muszik, K. Matusiak, D. Popielarz

Działania na terenie poradni:

Działania skierowane dla rodziców:

  • Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska, A. Miklewska, G. Stalska
  • Rodzeństwo bez rywalizacji – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska,
  • Grupa wsparcia dla Absolwentów Szkoły dla rodziców, Miklewska, G. Stalska
  • Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, A. Śnieg, M. Kulczyk
  • Terapia rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska
  • Mediacje rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Franskowska, A. Kowalska, M. Paluszewska

Działania skierowane do nauczycieli:

  • Grupa Balintagrupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych –cykliczne spotkania, B. Frankowska, K. Muszik
  • Grupa wsparcia dla doradców zawodowych i pedagogów szkolnych pełniących rolę doradców zawodowych – cykliczne spotkania, M. Kulczyk, K. Matusiak, A. Śnieg

Działania skierowane do uczniów:

  • Diagnoza psychologiczna – psycholodzy PPP,
  • Diagnoza pedagogiczna – pedagodzy PPP,
  • Diagnoza logopedyczna – logopedzi PPP,
  • Diagnoza integracji sensorycznej – A. Miklewska
  • Badania przesiewowe słuchu – K. Muszik, K. Matusiak, D. Popielarz,
  • Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow; terapia, K. Muszik, K. Matusiak
  • Indywidualna terapia pedagogiczna dla dzieci z trudnościami szkolnymi –pedagodzy PPP,
  • Indywidualna terapia psychologiczna- terapia indywidualna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i zachowania, problemami psychosomatycznymi, trudnościami adaptacyjnymi i in., psycholodzy PPP,
  • Indywidualna terapia logopedyczna, Kloc, I. Sikorski,
  • Diagnoza i Terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu, K. Muszik, K. Matusiak, D. Popielarz
  • Indywidualne porady i diagnozy zawodoznawcze dla uczniów i ich rodziców z zakresu preorientacji zawodowej, Kulczyk, K. Matusiak,
  • Pełna kontrola- zajęcia terapeutyczne dla dzieci klas I- III z ADHD oraz ich rodziców, K. Chrąściel, N. Michalik
  • Emocjolandia – grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi VII-VIII, A. Kowalska, A. Śnieg
  • Akademia uczuć – grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi IV-VI, A. Śnieg, A. Kowalska
  • Prężny umysł – zajęcia warsztatowe dla uczniów z ryzykiem dysleksji kl. II-III, K. Muszik, K. Matusiak
  • Trudne? – nie dla mnie grupa dla dzieci z ryzyka dysleksji rozwojowej klasy IV-VI, Szkoły podstawowej, A. Kowalska
  • Kolorowy świat – zajęcia terapeutyczne dla dzieci zahamowanych, nieśmiałych uczniowie klas 1-3, G. Zatorska, N. Michalik
  • Ala i AS- zajęcia grupowe dla dzieci w klasach I- III szkoły podstawowej, A. Śnieg, A. Kowalska
  • Literkowo- zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów klas IV-VI z grupy ryzyka dysleksji, K. Muszik
  • Dwa domy- jedno dzieciństwo– grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci szkoły podstawowej w sytuacji rozpadu rodziny, A. Śnieg, M. Kulczyk
  • Zdobywcy – warsztaty ogólnorozwojowe dla uczniów kl. I-III, A. Miklewska, N. Michalik,
  • Grupowe zajęcia wspierające rozwój Integracji Sensorycznej dla dzieci w wieku szkolnym, A. Miklewska

Kwalifikacja uczniów do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.

Porozumienia zostały wysłane e-maile do szkół.