Działania na terenie przedszkoli
Działania skierowane do nauczycieli:
- Obserwacje indywidualne i grupowe. Konsultacje z nauczycielami. Kruczek, K. Wanot, A. Lisiecka, M. Paluszewska
Działania skierowane do dzieci:
- Barwny świat emocji – zajęcia dla dzieci 5 – 6 – letnich, Lisiecka, J. Kruczek
- Przesiewowe badania słuchu dla dzieci 5-6 lat z wykorzystaniem Platformy Badania Zmysłów Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie. Kuśka
Działania na terenie poradni:
Działania skierowane dla rodziców:
- Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska, A. Miklewska, G. Stalska
- Grupa wsparcia dla Absolwentów Szkoły dla rodziców, Miklewska, G. Stalska
- Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, Śnieg, M. Kulczyk
- Terapia rodzin, Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska
- Mediacje rodzin, Stalska, G. Zatorska, B. Franskowska, A. Kowalska, M. Paluszewska
Działania skierowane do nauczycieli:
- Grupa wsparcia dla nauczycieli przedszkoli – Wanot, A. Skórzańska – Kieloch, J. Kruczek, M. Paluszewska
- Grupa wsparcia dla logopedów – Kuśka
Działania skierowane do uczniów:
- Diagnoza i terapia psychologiczna – psycholodzy PPP,
- Diagnoza i terapia pedagogiczna – pedagodzy PPP,
- Diagnoza i terapia logopedyczna – logopedzi PPP,
- Diagnoza integracji sensorycznej – K . Wanot
- Badania przesiewowe słuchu – E. Kuśka
- Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow; terapia, Kuśka
- Diagnoza i terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu, E. Kuśka
- Metoda Dobrego Startu – zajęcia grupowe wspierające osiągnięcie gotowości szkolnej dla uczniów zerówki – K.Wanot, M. Paluszewska
- Iskierki – zajęcia grupowe dla dzieci 4-6-letnich z rodzicami w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – K. Wanot, M. Paluszewska
- Słowiki – zajęcia grupowe dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem – A. Lisiecka, J. Kruczek, M. Paluszewska
- Trening umiejętności społecznych „Supertus”- zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym – J. Kruczek, A. Lisiecka, M. Paluszewska
Kwalifikacja dzieci do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.
Porozumienia zostały wysłane na adresy e-mailowe przedszkoli.
Działania na terenie szkół.
Działania skierowane dla rodziców:
- Dziecko w sytuacji kryzysu – prelekcja dla rodziców uczniów szkół podstawowych – A. Śnieg, M. Kulczyk
- Przeciwdziałanie zaburzeniom psychicznym dzieci i młodzieży w sytuacji izolacji społecznej- prelekcja, M. Cygan
- Jak przetrwać z nastolatkiem -prelekcja dla rodziców uczniów klas VI – VIII, Śnieg, M. Kulczyk
- Rodzicu, pomóż dziecku w wyborze szkoły i zawodu dla dziecka – prelekcja dla rodziców uczniów klasy VIII, M. Kulczyk
- Czy to już uzależnienie– szkolenie dla rodziców nt. e- uzależnień, A. Kowalska, G. Stalska
- Dziecko w sieci– prelekcja dla rodziców, B. Frankowska, K. Muszik
- Radzenie sobie z emocjami. Jak okiełznać złość i wybuchy gniewu dziecka. – psychoedukacja dla rodziców uczniów klas I-III, G. Łebecka
- Jakie zachowania rodziców wspomagają skuteczną komunikację z dzieckiem? – psychoedukacja dla rodziców uczniów klas I-III, G. Łebecka
Działania skierowane dla nauczycieli:
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle przepisów prawnych. M. Cygan
- Przeciwdziałanie zaburzeniom psychicznym dzieci i młodzieży w sytuacji izolacji społecznej– M. Cygan
- Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne i inna dokumentacja na rzecz dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. M. Cygan
- FAS- ukryta niepełnosprawność. B. Frankowska, K. Muszik
- Praca z dzieckiem z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego, K. Muszik, K. Matusiak
- Zaburzenia depresyjne okresu adolescencji, B. Frankowska, K. Muszik
Działania skierowane dla uczniów:
- FAS- ukryta niepełnosprawność. Alkohol a ciąża- profilaktyka uzależnień– warsztaty dla uczniów szkoły ponadpodstawowej, B. Frankowska, K. Muszik
- Spojrzenie w zwierciadło, zajęcia warsztatowe dla uczniów klasy VII-VIII SP rozwijające pozytywny obraz własnej osoby, samoakceptacji i samoświadomość. B. Frankowska, K. Muszik
- Stres- jak go okiełznać ?- warsztaty dla uczniów VII – VIII SP, B. Frankowska, K. Muszik
- I feel you– empatyzujemy! warsztaty dla uczniów klas VIII szkoły podstawowej, uczniów szkoły ponadpodstawowej- zajęcia służące odbudowaniu więzi rówieśniczych oraz budowaniu relacji społecznych, G. Stalska, A. Kowalska
- Znowu razem- warsztaty reintegracyjne dla uczniów klasy III szkoły podstawowej, Stalska, A. Kowalska
- Odrzucenie rówieśnicze – warsztaty dla uczniów klas IV- VIII – zajęcia służące odbudowujące budowaniu prawidłowych relacji z rówieśnikami i przeciwdziałaniu izolacji społecznej, D. Popielarz, K. Matusiak, G. Zatorska.
- Lubię siebie, szanuje innych- zajęcia o charakterze integracyjnym rozwijające sferę emocjonalno- społeczną, A. Śnieg, M. Kulczyk
- Chce mi się- zajęcia służące budowaniu motywacji do nauki, G. Stalska, A. Kowalska
- Lubię moją klasę– zajęcia reintegracyjne dla uczniów klas I- III, Śnieg, M. Kulczyk
- Rozwiń skrzydła– zajęcia warsztatowe rozwijające motywacje do nauki- klasy VII VIII, Śnieg, M. Kulczyk
- Słowa-uczucia – zajęcia psychoprofilaktyczne ze szczególnym uwzględnieniem sfery emocjonalno- społecznej, A. Miklewska, N. Michalik
- Bawmy się razem- zabawy integracyjne dla uczniów klas I- III SP, A. Miklewska, N. Michalik
- Moje miejsce – zajęcia warsztatowe dla podopiecznych DPS Pielgrzymowice skierowane na lepsze poznanie siebie, budowanie poczucie własnej wartości, reintegracja po okresie izolacji, A. Miklewska, N. Michalik
- Jestem dla siebie dobry. Budowanie poczucia własnej wartości. – warsztaty dla uczniów klas IV-VI, G. Łebecka
- Tylko ten, kto wędruje, odnajduje nowe ścieżki – jak wytyczać i realizować nowe cele. – warsztaty dla uczniów klasy VIII, G. Łebecka
- Przesiewowe badania słuchu, K. Muszik, K. Matusiak, D. Popielarz
Działania na terenie poradni:
Działania skierowane dla rodziców:
- Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska, A. Miklewska, G. Stalska
- Rodzeństwo bez rywalizacji – – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska,
- Grupa wsparcia dla Absolwentów Szkoły dla rodziców, Miklewska, G. Stalska
- Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, A. Śnieg, M. Kulczyk
- Terapia rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska
- Mediacje rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Franskowska, A. Kowalska, M. Paluszewska
Działania skierowane do nauczycieli:
- Grupa Balinta– grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych –cykliczne spotkania, B. Frankowska, K. Muszik
- Grupa wsparcia dla doradców zawodowych i pedagogów szkolnych pełniących rolę doradców zawodowych – cykliczne spotkania, M. Kulczyk, K. Matusiak, A. Śnieg
Działania skierowane do uczniów:
- Diagnoza psychologiczna – psycholodzy PPP,
- Diagnoza pedagogiczna – pedagodzy PPP,
- Diagnoza logopedyczna – logopedzi PPP,
- Diagnoza integracji sensorycznej – A. Miklewska
- Badania przesiewowe słuchu – K. Muszik, K. Matusiak, D. Popielarz,
- Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow; terapia, K. Muszik, K. Matusiak
- Indywidualna terapia pedagogiczna dla dzieci z trudnościami szkolnymi –pedagodzy PPP,
- Indywidualna terapia psychologiczna- terapia indywidualna dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i zachowania, problemami psychosomatycznymi, trudnościami adaptacyjnymi i in., psycholodzy PPP,
- Indywidualna terapia logopedyczna, Kloc, I. Sikorski,
- Diagnoza i Terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu, K. Muszik, K. Matusiak, D. Popielarz
- Indywidualne porady i diagnozy zawodoznawcze dla uczniów i ich rodziców z zakresu preorientacji zawodowej, Kulczyk, K. Matusiak,
- Pełna kontrola- zajęcia terapeutyczne dla dzieci klas I- III z ADHD oraz ich rodziców, K. Chrąściel, N. Michalik
- Emocjolandia – grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi VII-VIII, A. Kowalska, A. Śnieg
- Akademia uczuć – grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi IV-VI, A. Śnieg, A. Kowalska
- Prężny umysł – zajęcia warsztatowe dla uczniów z ryzykiem dysleksji kl. II-III, K. Muszik, K. Matusiak
- Trudne? – nie dla mnie grupa dla dzieci z ryzyka dysleksji rozwojowej klasy IV-VI, Szkoły podstawowej, A. Kowalska
- Kolorowy świat – zajęcia terapeutyczne dla dzieci zahamowanych, nieśmiałych uczniowie klas 1-3, G. Zatorska, N. Michalik
- Ala i AS- zajęcia grupowe dla dzieci w klasach I- III szkoły podstawowej, A. Śnieg, A. Kowalska
- Literkowo- zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów klas IV-VI z grupy ryzyka dysleksji, K. Muszik
- Dwa domy- jedno dzieciństwo– grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci szkoły podstawowej w sytuacji rozpadu rodziny, A. Śnieg, M. Kulczyk
- Zdobywcy – warsztaty ogólnorozwojowe dla uczniów kl. I-III, A. Miklewska, N. Michalik,
- Grupowe zajęcia wspierające rozwój Integracji Sensorycznej dla dzieci w wieku szkolnym, A. Miklewska
Kwalifikacja uczniów do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.
Porozumienia zostały wysłane e-maile do szkół.