OFERTA NA ROK SZKOLNY 2024/2025 PRZEDSZKOLA
Działania na terenie przedszkoli
Działania skierowane do nauczycieli:
- Obserwacje indywidualne i grupowe. Konsultacje z nauczycielami. J.Kruczek, K. Wanot, A. Lisiecka, M. Paluszewska, D. Spora, A. Skórzańska-Kieloch, E. Kuśka
Działania skierowane do dzieci:
- Przesiewowe badania słuchu dla dzieci 5-6 lat z wykorzystaniem Platformy Badania Zmysłów Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie. E. Kuśka
Działania na terenie poradni:
Działania skierowane dla rodziców:
- Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska,
- Grupa wsparcia dla Absolwentów Szkoły dla rodziców G. Stalska
- Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, Śnieg, M. Kulczyk
- Terapia rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska
- Mediacje rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska, A. Kowalska, M. Paluszewska
Działania skierowane do nauczycieli:
- Grupa wsparcia dla nauczycieli przedszkoli – Wanot, A. Skórzańska – Kieloch, A. Lisiecka, M. Paluszewska
- Grupa wsparcia dla logopedów – E. Kuśka
Działania skierowane do dzieci:
- Diagnoza i terapia psychologiczna – psycholodzy PPP,
- Diagnoza i terapia pedagogiczna – pedagodzy PPP,
- Diagnoza i terapia logopedyczna – logopedzi PPP,
- Diagnoza integracji sensorycznej – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – K . Wanot
- Badania przesiewowe słuchu dla dzieci przedszkolnych – E. Kuśka
- Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow dla dzieci przedszkolnych – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
- Diagnoza i terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu dla dzieci przedszkolnych – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
- Metoda Dobrego Startu – zajęcia grupowe wspierające osiągnięcie gotowości szkolnej dla uczniów zerówki – K.Wanot, A. Skórzańska-Kieloch
- Iskierki – zajęcia grupowe dla dzieci 4-6-letnich z rodzicami w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – K. Wanot, A. Skórzańska-Kieloch
- Słowiki – zajęcia grupowe dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem – A. Lisiecka, J. Kruczek
- Trening umiejętności społecznych „Supertus”- zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym – J. Kruczek, A. Lisiecka
- Dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem – 4-letnich, M. Paluszewska
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, 4-5 letnich M. Paluszewska
- LogoSI – logopedyczne dla dzieci logopedycznych – A. Skórzańska-Kieloch, K. Wanot
Kwalifikacja dzieci do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się JEDYNIE na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.