OFERTA NA ROK SZKOLNY 2023/2024
Działania na terenie przedszkoli
Działania skierowane do nauczycieli:
- Obserwacje indywidualne i grupowe. Konsultacje z nauczycielami. J.Kruczek, K. Wanot, A. Lisiecka, M. Paluszewska, D. Spora, A. Skórzańska-Kieloch
Działania skierowane do dzieci:
- Barwny świat emocji – zajęcia dla dzieci 5 – 6 – letnich, Lisiecka, J. Kruczek
- Przesiewowe badania słuchu dla dzieci 5-6 lat z wykorzystaniem Platformy Badania Zmysłów Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie. E. Kuśka
Działania na terenie poradni:
Działania skierowane dla rodziców:
- Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska, A. Miklewska, G. Stalska
- Grupa wsparcia dla Absolwentów Szkoły dla rodziców, Miklewska, G. Stalska
- Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, Śnieg, M. Kulczyk
- Terapia rodzin, Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska
- Mediacje rodzin, Stalska, G. Zatorska, B. Franskowska, A. Kowalska, M. Paluszewska
Działania skierowane do nauczycieli:
- Grupa wsparcia dla nauczycieli przedszkoli – Wanot, A. Skórzańska – Kieloch, J. Kruczek, M. Paluszewska
- Grupa wsparcia dla logopedów – E. Kuśka
Działania skierowane do uczniów:
- Diagnoza i terapia psychologiczna – psycholodzy PPP,
- Diagnoza i terapia pedagogiczna – pedagodzy PPP,
- Diagnoza i terapia logopedyczna – logopedzi PPP,
- Diagnoza integracji sensorycznej – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej, K . Wanot
- Badania przesiewowe słuchu – E. Kuśka
- Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow dla dzieci przedszkolnych; terapia, diagnoza i terapia wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
- Diagnoza i terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu dla dzieci przedszkolnych, diagnoza i terapia wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
- Metoda Dobrego Startu – zajęcia grupowe wspierające osiągnięcie gotowości szkolnej dla uczniów zerówki – K.Wanot, M. Paluszewska
- Iskierki – zajęcia grupowe dla dzieci 4-6-letnich z rodzicami w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – K. Wanot, M. Paluszewska
- Słowiki – zajęcia grupowe dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem – A. Lisiecka, J. Kruczek, M. Paluszewska
- Trening umiejętności społecznych „Supertus”- zajęcia grupowe dla dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym – J. Kruczek, A. Lisiecka, M. Paluszewska
Kwalifikacja dzieci do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się JEDYNIE na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.