Działania na terenie przedszkoli OFERTA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

OFERTA NA ROK SZKOLNY 2024/2025 PRZEDSZKOLA

Działania na terenie przedszkoli

Działania skierowane do nauczycieli:

  • Obserwacje indywidualne i grupowe. Konsultacje z nauczycielami. J.Kruczek, K. Wanot, A. Lisiecka, M. Paluszewska, D. Spora, A. Skórzańska-Kieloch, E. Kuśka

Działania skierowane do dzieci:

  • Przesiewowe badania słuchu dla dzieci 5-6 lat z wykorzystaniem Platformy Badania Zmysłów Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie. E. Kuśka

Działania na terenie poradni:

Działania skierowane dla rodziców:

  • Szkoła dla rodziców – zajęcia warsztatowe dla rodziców doskonalące umiejętności wychowawcze- cykl spotkań, G. Łebecka, G. Zatorska,
  • Grupa wsparcia dla Absolwentów Szkoły dla rodziców G. Stalska
  • Grupa wsparcia dla rodziców z Ukrainy, Śnieg, M. Kulczyk
  • Terapia rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska
  • Mediacje rodzin, G. Stalska, G. Zatorska, B. Frankowska, A. Kowalska, M. Paluszewska

Działania skierowane do nauczycieli:

  • Grupa wsparcia dla nauczycieli przedszkoli – Wanot, A. Skórzańska – Kieloch, A. Lisiecka, M. Paluszewska
  • Grupa wsparcia dla logopedów – E. Kuśka

Działania skierowane do dzieci:

  • Diagnoza i terapia psychologiczna – psycholodzy PPP,
  • Diagnoza i terapia pedagogiczna – pedagodzy PPP,
  • Diagnoza i terapia logopedyczna – logopedzi PPP,
  • Diagnoza integracji sensorycznej – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – K . Wanot
  • Badania przesiewowe słuchu dla dzieci przedszkolnych – E. Kuśka
  • Przesiewowe badania w kierunku Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego (CAPD)- diagnoza wyższych funkcji słuchowych metodą ATS Neuroflow dla dzieci przedszkolnych – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
  • Diagnoza i terapia metodą Indywidualnej Stymulacji Słuchu IAS Johansen – indywidualna stymulacja słuchu dla dzieci przedszkolnych – diagnoza wykonywana tylko i wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu i kwalifikacji przez pedagoga, psychologa lub logopedę poradni, po diagnozie psychologiczno-pedagogicznej – E. Kuśka
  • Metoda Dobrego Startu – zajęcia grupowe wspierające osiągnięcie gotowości szkolnej dla uczniów zerówki – K.Wanot, A. Skórzańska-Kieloch
  • Iskierki – zajęcia grupowe dla dzieci 4-6-letnich z rodzicami w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne – K. Wanot, A. Skórzańska-Kieloch
  • Słowiki – zajęcia grupowe dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem – A. Lisiecka, J. Kruczek
  • Trening umiejętności społecznych „Supertus”- zajęcia grupowe dla dzieci  w wieku przedszkolnym z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym – J. Kruczek, A. Lisiecka
  • Dla dzieci nieśmiałych i z mutyzmem – 4-letnich, M. Paluszewska
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, 4-5 letnich M. Paluszewska
  • LogoSI – logopedyczne dla dzieci logopedycznych – A. Skórzańska-Kieloch, K. Wanot

Kwalifikacja dzieci do różnorodnych form pomocy indywidualnej i grupowej odbywa się JEDYNIE na podstawie konsultacji z wybranym pracownikiem poradni.