ZESPÓŁ DS. DZIECKA STARSZEGO
W skład zespołu wchodzą:
- Natalia Michalik – pedagog – koordynator zespołu
- Grażyna Łebecka – psycholog, pedagog, provider Neuroflow, terapeuta EEG Biofeedback, terapeuta IE, terapeuta INPP, arteterapeuta
- Katarzyna Chrąściel – pedagog
- Aleksandra Kowalska – pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, logopeda
- Katarzyna Matusiak- pedagog, doradca zawodowy, provider Indywidualnej Stymulacji Słuchu JIAS Johansen, provider Neuroflow, terapeuta EEG Biofeedback, terapeuta pedagogiczny
- Grażyna Zatorska – psycholog, terapeuta rodzinny, terapeuta SI, arteterapeuta
- Grażyna Stalska- psycholog, terapeuta rodzinny
- Agata Śnieg – psycholog
- Aleksandra Miklewska- psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta SI, provider Neuroflow,
- Wiesław Kloc – logopeda
- Ireneusz Sikorski – neurologopeda
Zespół zajmuje się problemami dzieci, które uczęszczają do szkoły podstawowej w powiecie Pszczyńskim.
Zakres problematyki, którymi zajmuje się zespół:
– diagnoza trudności szkolnych,
– diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się,
– terapia dzieci z wszelakimi deficytami rozwojowymi,
– terapia dzieci z grupy ryzyka dysleksji i dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
– praca z dziećmi zdolnymi
– terapia dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi,
– terapia SI
-terapia Biofeedback
– Arteterapia
– terapia logopedyczna
– przesiewowe badania słuchu
– doradztwo zawodowe
– pomoc dzieciom w sytuacji separacji i/lub rozwodu rodziców, w sytuacji straty,
– wspieranie rodziców w ich funkcji wychowawczej,
– wspieranie nauczycieli w pracy dydaktyczno –wychowawczej.
– prowadzenie mediacji rodzinnych i szkolnych,
Realizowane zadania w poradni:
– prowadzenie badań psychologicznych i pedagogicznych oraz diagnozy logopedycznej,
– opiniowanie i klasyfikowanie do odpowiedniej formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
– orzekanie o nauczaniu indywidualnym, kształceniu specjalnym,
– prowadzenie zajęć terapeutycznych – indywidualnych i grupowych,
– prowadzenie warsztatów, konsultacji, porad, prelekcji i prezentacji dla rodziców,
– prowadzenie zajęć dla uczniów w szkołach,
– prowadzenie zajęć dla nauczycieli,
– zawarcie porozumienia ze szkołami dotyczących realizacji zajęć dla uczniów, nauczycieli i rodziców,
– promowanie oferty poradni,
– systematyczna współpraca ze szkołami – dyrektorami, pedagogami szkolnymi, psychologami szkolnymi, nauczycielami,
– przeprowadzenie szkolenia Vademecum dla nauczycieli –„Praca z uczniem słabo słyszącym i Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego” oraz ; „Elementarz SI” .
– udział członków Zespołu w organizowanych szkoleniach – w poradni i poza poradnią,
– konsultowanie postdiagnostyczne, udzielanie sobie wsparcia i pomocy, konsultowanie problemów,
– dalsze wdrażanie rozporządzeń prawa oświatowego.
Pełna oferty poradni znajduje się w zakładce-OFERTA PORADNI DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH